Címlap > Hírlevél 2017 június

Hírlevél 2017 június

Kia Optima SW

Jó alapból könnyű remek kombit készíteni!

Az autógyártók számára az egyik legfontosabb terület a középkategória, Európa nyugati felén és úgy általában a világpiacon is. Ennek egyik oka, hogy a D-szegmensből nagyon sokan választanak maguknak családi használatra és természetesen rengeteg vállalatnál, cégnél ebből az osztályból kerülnek ki a vezetői autók. Maga a kategória is mind népesebb lett az elmúlt egy évtizedben, ráadásul a sokszínűség éppen az olyan innovatív márkáknak kedvez, mint a Kia. A klasszikus szedán karosszériakialakítás elsősorban a céges vásárlóknál hódít, de már az üzleti autóknál is egyre jobban előtérbe kerül a kombi. Hogy miért? Mert nagyon praktikus és sokoldalú, ráadásul, ha kellően kreatív és jó szemű tervező készíti el a külsejét, akkor a formája legalább olyan harmonikus és stílusos lesz, mint a négyajtósé. Szerencsére a formatervezésért nem kell a szomszédba mennie a dél-koreai márka menedzsereinek, a designer zseni Peter Schreyer és a fiatal magyar tehetség, Kovács Miklós garancia az arányos és látványos karosszériára. A második szériás Optima szedán 2016-os megjelenésekor mindenki számára egyértelmű volt, hogy a világ valamennyi pontján nagy tetszést arat majd a forma, ugyanakkor már korábban, 2015 tavaszán lehetett sejteni, hogy miképpen képzel el egy középkategóriás kombit a Kia. Ekkor mutatták be Genfben a Sportspace nevű koncepcióautót, azt a modellt, amely - megőrizve izgalmas stílusjegyeit és rafinált formai megoldásait - végül szinte egy az egyben Optima SW-ként kelt életre.      

A formatervező részleg minden dicséretet megérdemel, mert az SW sportos és praktikus is egyben, azaz a feltűnő és egyedi külsőt nem kellett kompromisszumok árán a belső rovására visszafogottá tenni.

A Kia Optima SW igazán jól sikerült kombi, tágas terekkel, kényelmes ülésekkel, tele praktikus részletmegoldásokkal, és persze innovatív technológiával. Aki pedig a csúcskategóriás modellre vágyik, választhatja a sportos és vagány 245 LE-s GT verziót is (2.0 l-es közvetlen befecskendezéses turbómotorral).