Információk és segédletek a gépkocsivezetők számára a My Arval alkalmazásban.
Flottamenedzsereknek
Flottaszintű kimutatások, dokumentumok és egyéb információk a flottamenedzserek számára.
Információk és segédletek a gépkocsivezetők számára a My Arval alkalmazásban.
Flottaszintű kimutatások, dokumentumok és egyéb információk a flottamenedzserek számára.
Információk és segédletek a gépkocsivezetők számára a My Arval alkalmazásban.
Flottaszintű kimutatások, dokumentumok és egyéb információk a flottamenedzserek számára.
Ahogyan már korábbi blogbejegyzésünkben beszámoltunk róla, a következő időszak nagy változásokat hoz az Arval Magyarország és partnerei életében, az Arval Beyond új stratégiai terv mentén. Megkérdeztük a szektor felsővezetőit, ha lehetőségük adódna, milyen járműtípust választanának maguknak. Rákérdeztünk többek között arra is, hogy kinek hogyan változtak a közlekedési szokásai a járványhelyzet alatt és ki milyen mobilitási megoldásban látja a jövőt.
A megkérdezettek egyöntetűen azt válaszolták, hogy az elektromos hajtás jelenti a jövőt, s nem csak a távoli, hanem már a közeljövőt is. „Alapvetően nagyszerűnek tartom az elektromos hajtást, tekintettel arra, hogy a föld megújuló energiáit használjuk ezen fenntartható közlekedési módnál.” – vizionálta platform menedzserünk, Nagyházi Gábor. Veér Lajos, a Shell Fleet Solutions igazgatója hozzátette: „A fenntartható közlekedéshez az is fontos lenne, hogy az áram melyet az elektromos autókba töltünk, megújuló forrásból származzon – tehát ne ligniterőművekkel termeljük azt meg, hanem inkább nap- ill. szélerőművekkel.” A járműtípusoknál megjelentek a nagyobb méretű, belsőégésű motorral felszerelt és a hibrid változatok is, márkák terén a Tesla merült fel.
A legtöbb válaszadónk nem változtatott sokat a mindennapi közlekedési rutinján a vírushelyzet miatt, legtöbben megtartották az eddig megszokott közlekedési formát. Van, aki használja a tömegközlekedési eszközöket, de olyan is van, aki most is saját autóval jár be a munkahelyére, ahogyan eddig is. „Személyesen biztos vagyok benne, hogy idén sokkal többet kerékpároztam, mint az elmúlt esztendőkben és kacérkodom egy e-bike megvásárlásával is.” – mondta Veér Lajos, aki szerint a vírus miatt most még inkább előtérbe került a szeparált közlekedés.
Eltérő válaszok születtek ebben a kérdéskörben. Mindenki másban látja az eszközök legfőbb előnyeit. Van, aki a tömegközlekedés alternatívájaként tekint ezekre a megoldásokra. Emellett ketten úgy vélték, hogy ott a leghasznosabbak ezek az eszközök, ahol nagyobb távolságokat kell gyalog megtenni és ahol zsúfoltság van. Nagyházi Gábor szerint nagyobb gyáregységekben, ahol napi szinten nagyon nagy távolságokat kell lejárni, érdemes mikromobilitási eszközöket használni, ami a produktivitásban segítheti nagy mértékben a vállalatot. „Ezek az eszközök nagyobb rugalmasságot adnak a munkavállalóknak a közlekedésben, így, ha ezt a munkáltató biztosítja, akkor nagyobb szabadságot ad a dolgozóinak.” – fejtette ki Molnár Katalin, aki HR vezetőként közelítette meg a kérdést. További előnyként tartja számon beszerzési szakértőnk, Nagy Bálint azt, hogy az eszközök kis helyigénye miatt a parkolástól is megszabadulhatunk. Az új eszközök kapcsán felmerülő problémaként a megkérdezettek az eszközök árát említették -költségesnek találták-, valamint időjárást, mivel a járművek nyitottak, nem védi semmi a közlekedőt az esőtől, széltől.
Válaszadóink egyharmada úgy véli, hogy egy rugalmasabb mobilitási megoldás lenne a nyerő alternatíva. A felmerült opciók között szerepelt az elektromos roller, a tömegközlekedés és a közösségi autómegosztás. A lényeg a variálhatóság és a fenntarthatóság.
A kapott válaszokban még mindig erős fókuszban volt az autózás, főként hibrid jármű formájában. A többség egy olyan mobilitási megoldásra szavazna, ahol egy szolgáltatás keretében adott minden: céges autó, taxi és közösségi autómegosztás kombinációját lehetne szükség szerint használni. Sőt Nagyházi Gábornál felmerült, hogy ebbe a mixbe bekerülhetne a BKV is, melyet rollerrel vagy biciklivel is érdemes lenne összekötni. Nagy Bálint szerint „egy elővárosi kötöttpályás vonal kialakítása kiegészítve egy elektromos rollerrel, vagy robogóval” lefedné az erre vonatkozó igényeket.
Összegezve kulcsszavakban a mobilitási szektorban dolgozó szakemberek válaszait, egyöntetűen a flexibilis, több platformon átívelő megoldásokban van a jövő. A koronavírus-járvány az élet legtöbb területén, így a közlekedésben is átírta a szabályokat. Most különösen nagy hangsúlyt kap annak mérlegelése, hogy feltétlenül szükséges-e egy adott útvonal megtétele, illetve az azzal járó személyes érintkezés. Ha mégis elindulnak, akkor a közlekedők mérlegelési szempontjai a mobilitás, a rugalmasság és a fenntarthatósági alapelvek mentén húzódnak.